ANTARA PUNCA BERLAKUNYA MASALAH LINE STREAMYX

Askum u all….kali nie aku nk share ttg punca2 berlakunya masalah line streamyx di tmpt anda..biaselah line streamyx ni kdg2 pndi x betul…pastu lme nak tgu..bikin panas pon ada…haha..ok kat bawah ni aku share antra punca2nya dan cra mengatasi.
Askum u all….kali nie aku nk share ttg punca2 berlakunya masalah line streamyx di tmpt anda..biaselah line streamyx ni kdg2 pndi x betul…pastu lme nak tgu..bikin panas pon ada…haha..ok kat bawah ni aku share antra punca2nya dan cra mengatasi.
1.sbb2nye berlku:
  • Splitter adsl ni kotak empat segi tu..ah tu r splitter adsl..k..biasenye if xde connection,spiltter adsl ni jg antra pncanya sbb..cube korang tgk btl2 kat lubang RJ tu..msti kotor n then ade putih mcm kt air bateri kreta tu..so korang ambek lah besi ke ape ke yg bleh muat korang bersihkan,pastikan modem anda tu shut down k..
  • Nthen cbe tgk sambungan kabel tu..kabel phne tu..kdg2 dah karat..ble karat ..itu yg mnyebbkan line x de,kdg2 ptus2…so cre die..cbe gosok dengan kerts pasir gne yg 1000/1500 cmtu…
  • ah yg ktga…antra sbbnye line xde..koz korang x byr bil lah…sbb tu xde line..hehehe..gurau je k…so ni lah aku rse antra punca2nya selain punca dr tm tu sndri kat server tu…kdg2 pun mcm tu jg…tp jrng berlaku sbb xkan lah tm nk buat sembarangan je kan..so ni tip aku ni,aku hrap bleh beri manfaat tuk korng k..thanks..

Tinggalkan Jawapan

